While in Reykjavik

Kommentera
 - Bio
Min absoluta favoritsalong här i Reykjavik är Bio Paradis. Det är också den enda biosalong jag besökt, men den är väldigt charmig. Utbudet på filmer är inte jättestort, men ibland visar de isländska filmer med engelsk text. En biobiljett kostar ca 165 kr.

– Loft Hostel
Loft annordnar flera gratisevent där man kan träffa turister och andra som bor på Island. Några event som jag besökt har varit clothes swap, vattenfärgsmålning och origamikväll. Andra event de ordnat medan jag varit här har varit till exempel speed-dating, spelningar, dragshow, quiz och karaoke. På deras facebooksida uppdaterar de sina event.

Sundhöll, mitt favoritbadhus. Ena delen är från 1937 och är som taget ur en Wes Anderson-film. Andra delen är nyrenoverad sedan i våras, superfräscht!

- Badhus
Reykjavik har flera geotermiskt uppvärmda utomhuspooler runt om i staden. De har öppet till sent om kvällarna och det finns både pooler för simning och pooler för relaxing. Många badhus har även ångbastu, vanlig bastu och inomhuspool. Ett besök kostar ca 90 kr, men jag rekommenderar att köpa ett klippkort på 10 besök för ca 420 kr. Kortet är inte personligt, så är ni ett gäng kan alla använda kortet vid besöket. Läs mer här.


- Reykjavik Grapevine
Tänk Nöjesguiden fast för Island. Lite nyheter blandat med aktuella event, guider för hur man kan spendera sin helg i Reykjavik. De har även en app som kallas "Appyhour" där man kan se var det är Happy Hour på öl och mat i Reykjavik. Allt är svindyrt på denna lilla ö.

- Húrra
En bar som liknar Debaser i Stockholm. Har konserter, stand-up och annat kul.

 
- Harpa
Reykjaviks konserthus har gratiskonserter ibland, kan vara värt att hålla koll på deras kalendarium. Inte gått själv. Annars är ju bara själva byggnaden magisk att vandra runt i.

Mer bilder ––> HÄR!